Jak nawadniać ciało latem?


klinikadrpaul

☀️Chcesz mieć dużo energii, płaski brzuch i cieszyć się pięknie rozświetloną skórą bez oznak zmęczenia? 😍 Dobre nawodnienie to podstawa sukcesu! Jak robić to skutecznie? Podpowiada nasz dietetyk - Marzena Jabczyk.


_____

✅Pij odpowiednią ilość płynów każdego dnia - minimum 30-40 ml na kilogram masy ciała, a podczas upałów czy aktywności fizycznej 40 ml.

✅ Korzystaj z bogactwa sezonowych warzyw i owoców - przemycaj je w formie koktajli czy świeżo wyciskanych soków. Dostarczysz organizmowi nie tylko wodę, ale też witaminy i składniki mineralne. Doskonale sprawdzą się truskawki, jeżyny, jagody, maliny, brzoskwinie czy mango, a także burak, marchewka, seler, ogórek, pomidory.

✅ Jeśli wypijanie samej wody stanowi dla Ciebie nie lada wyzwanie, sięgaj także po owoce zawierające jej spore ilości. Arbuzy - składają się aż w 92% z wody! Truskawki - w 91%, melony w 90% oraz m.in. czereśnie w 82%.

✅ Świetnym sposobem na przekonanie się do wypijania odpowiedniej ilości wody mineralnej jest wzbogacenie jej o naturalny smak dzięki dodaniu listków mięty, cytryny, ogórka zielonego, truskawek, a nawet arbuza. Spróbuj - nie pożałujesz 😊

✅ Podczas upałów lub intensywnego wysiłku fizycznego warto wzbogacić wodę w elektrolity. Świetnie sprawdzi się tutaj woda kokosowa lub dodanie do wody mineralne szczypty soli, plasterka cytryny albo odrobiny miodu.

✅ Puchnące nogi,opuchlizna oczu, obrzmienie palców - gdy obserwujesz u siebie gromadzenie wody, nawadniaj się! Pomocne okażą się także herbata z pokrzywy, żurawiny oraz czystka.

______

#dieta#zdroweżywienie#zdrowenawykiżywieniowe#inspiracjekulinarne#zdrowystylzycia

13 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Pozdrowienia z Wiednia z ISAPS 2021

Miło znowu wrócić do konferencji na żywo, spotkać wielu znajomych. świetny czas na trochę nauki, trochę zastanowienia się nad nowymi pomysłami na badania naukowe jak i czas na odpoczynek ze znajomymi